• Leekster voetbalgala 2022

• Donderdag 29 dec speelt VVV 1 2e ronde Leekster Voetbalgala

Donderdag a.s. Mag het eerste elftal het opnemen tegen v.v. Zuidhorn, v.v. Waskemeer en HFC ‘15.

Voor het behalen van de tweede ronde was wel een dubbele wake-up-call nodig.

De eerste wedstrijd werd nog met 3-1 gewonnen van ODV met 2 goals van Jesse en 1 van Sjoert. Hierna moeste we het opnemen tegen vv Haren. Net toen we dachten een beetje gewend te zijn aan plofbal, zaalondergrond en tactiek bleek dat niet het geval te zijn. Haren won de wedstrijd redelijk eenvoudig met 3-0. Ondanks nog een handvol goede kansen in de slotfase.
    Om de tweede ronde te bereiken moesten we wel Aduard 2000 winnen. De boodschap was duidelijk. Blijkbaar niet helemaal vanaf het begin van de wedstrijd, binnen no-time stond het 2-0 voor Aduard. Dat werd redelijk goed rechtgezet. In een spectaculaire wedstrijd met een aantal fantastische aanvallen werd het uiteindelijk 3-7 in ons voordeel. Goals van Hielke, Jesse, Albert-Jan en Sjoert 3x.
    Bij het beginnen van de laatste wedstrijd was nog niet duidelijk of 6 punten genoeg was om de tweede ronde te halen. Tegenstander was favoriet voor de poulewinst FC Grootegast. Ook deze wedstrijd begon met een achterstand, 2-0. Robert maakte een paar minuten voor het einde de 2-1, waarna Coen 8 seconden voor het einde knap de 2-2 maakte en daarmee de 2e plaats in de poule veilig stelde.

Het speelschema voor donderdag a.s. is als volgt:
    19.30 uur v.v. Zuidhorn - vv Veenhuizen veld 1
    20.30 uur v.v. Veenhuizen - v.v. Waskemeer veld 2
    21.30 uur HFC’15 - vv Veenhuizen veld 1

Onze spelers kunnen support goed gebruiken! Locatie: Sportcentrum Leek, De Schelp 9351 NV Leek.

Lukt het v.v. Veenhuizen door te dringen tot de finale avond van het Leekster gala?? Hiervoor moeten we bij de eerste 2 in de poule eindigen.

We dagen onze volgers uit om in het geheugen te graven. Is v.v. Veenhuizen eerder doorgedrongen tot de finale ronde/gala avond?

Tot donderdag!!

Foto: LVGala.nl